Campania nationala “Vreau sa fiu voluntar”

“Voluntariatul este o activitate desfasurata din proprie initiativa, de orice persoana fizica, in folosul altora, fara a primi o contraprestatie materiala”, cu alte cuvinte putem afirma ca pentru a deveni voluntar nu ai nevoie decat de initiativa, de un impuls de orientare catre satisfacerea nevoilor si trebuintelor celorlalti fara a fi stimulat financiar.

Conform legii voluntariatului principalele domenii pentru desfasurarea unor astfel de activitati sunt: asistenta si serviciile sociale, protectia drepturilor omului, serviciul medico-sanitar, cultural, educativ, stiintific, umanitar, religios, sportiv.
In domeniul situatiilor de urgenta voluntariatul este bine reglementat, astfel autoritatile publice locale sunt obligate sa-si infiinteze servicii voluntare pentru situatii de urgenta pentru sprijinirea serviciilor profesionale atat in ceea ce priveste partea de interventie cat si in activitatile de informare preventiva desfasurate la nivelul localitatilor.

Atributiile serviciului voluntar situatii de urgenta:

Evidenta militara, mobilizarea la locul de munca:

  • Intocmeste carnetul de mobilizare al orasului (consiliului local);
  • Anunta agentii economici din cadrul retelei comerciale a orasului acre vor distribui produse rationalizate catre populatie (in caz de razboi sau dezastre);
  • Tine legatura cu serviciul de mobilizare a economiei si pregatirea teritoriului pentru aparare.
  • Actualizarea si pastrarea documentelor operative (planul de protectie civila, planul de evacuare, planul de aparare impotriva dezastrelor, planul de protectie, impotriva incendiilor)
  • Instruirea personalului incadrat in formatiunile de protectie civila pe linie medicala si in mod special a formatiunilor sanitare privind acordarea primului ajutor in vederea mentinerii starii de operativitate si de interventie in caz de dezastre sau la ordin;
  • Organizarea potrivit ordinelor sefului protectiei civile, actiunile formatiunilor de protectie civila pentru inlaturarea urmarilor produse de dezastre, atacuri aeriene sau teroriste ;
  • Sa tina lunar evidenta pregatirii salariatilor si sa raporteze lunar date despre aceasta  la Inspectoratul de protectie civila ;
  • Sa elaboreze si sa duca la indeplinire  planurile privind activitatile de protectie civila anuale si lunare, pregatirea salariatilor, dezvoltarea si modernizarea bazei de instruire ;
  • Sa colaboreze cu formatiunile de paza, pompieri si de Cruce Rosie pentru realizarea masurilor de protectie civila in special pe timpul aplicatiilor, exercitiilor si alarmarilor;
  • Raspunde de starea de intretinere a adaposturilor de protectie civila, de evidenta si respectarea normelor privind intrebuintarea acestora ;
  • Sa execute atributiile prevazute in regulamentele si instructiunile pe linia protectiei civile;
  • Fface instructajul de protectie a muncii  salariatilor, conform legislatiei in vigoare;
  • Intocmeste fisele de PSI si face instructajul pe linie de PSI salariatilor ;
  • Intocmeste planul de protectie impotriva incendiilor ;
  • Organizeaza activitatile de protectie impotriva incendiilor  si controleaza modul de respectare a masurilor de prevenire si stinegre a incendiilor ;
  • Executa contractul pe linie PSI la agentii economici, institutiile publice indiferent de forma de proprietate, conform normelor in vigoare;
  • Este desemnat functionar de securitate, avind acces la informatiile secrete de aparare civila si pregatire de razboi ;
  • Intocmeste planul de deszapezire a orasului ;

Structura nou infiintata, este un serviciu organizat cu personal angajat si voluntar, in scopul apararii vietii, avutului public si a celui privat impotriva incendiilor si a altor calamitati, in sectorul de competenta stabilit.

Conform legii, Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgenta se aflã in subordinea consiliului local al Orasului PANTELIMON, este asigurat din punct de vedere financiar de la bugetul local, iar activitatea acestuia este coordonatã de primarul orașului.

Printre atributiile Serviciul Voluntar pentru Situaþii de Urgențã se numara si identificarea si gestionarea tipurilor de riscuri generatoare de dezastre naturale si tehnologice de pe teritoriul orasului, culegerea, prelucrarea, stocarea, studierea si analizarea datelor si informatiilor referitoare la protectia civila, organizarea si asigurarea stãrii de operativitate si a capacitãții de interventie optime in cazuri de urgenta civila, etc.

 

CORESPONDENTA
e-mail: isu@primariapantelimon.ro