Titlu proiect: ”Lumea Copiilor” – Școală după Școală

 

Locul desfășurării proiectului: Școala Gimnazială nr. 1 Pantelimon
Durată proiect: 8 luni
Responsabil proiect: Doinița Cîntă-Bine (Manager Proiect)
Reprezentant legal al instituției: Păun Corina  (director unitate)
Parteneri: Consiliul Local Pantelimon

CONTEXT:

Şcoala împreună cu familia constituie principalii factori ai educaţiei pentru copil. De aceea aceste medii trebuie să satisfacă nevoile copilului în viaţa personală. Lipsa lor poate conduce la fenomene nedorite printre care se numără absenta motivatiei pentru invatare sau abandonul şcolar. Atunci cand scoala nu este prietenoasa elevul capata repulsie refuzand frecventarea ei.

Propunem prin acest program atragerea elevilor,cooptarea lor in actul educativ. Se adreseaza copiilor din ciclul primar si gimnazial.

Programul pleaca de la analiza de nevoi si  propune drept criterii de selectie pentru grupul tinta copiii :

  1. elevi care provin din familii dezavantajate din punct e vedere social (familii cu venituri mici, familii monoparentale, familii cu unul sau amandoi parintii plecati in strainatate);
  2. elevi  fara parinti, crescuti de bunici sau alte rude;
  3. elevi din familii cu un nr mare de copii;
  4. elevi cu nevoi remediale sau sprijin in efectuarea temelor si a sarcinilor de lucru;
  5. elevi care isi doresc sa frecventeze programul;
  6. elevi care apartin segmentului de varsta vizat;

ARGUMENT:

Migraţia populaţiei spre ţările U. E. este foarte mare în ultimii ani fapt ce conduce la dezorganizarea familiilor. Copiii sunt lăsaţi în grija unor rude  apropiate sau îndepărtate, care nu întotdeauna sunt interesate de educaţia lor.

Dorinta de a merge la scoala de a fi consecvent si constant se imprima copilului din prima zi de scoala, de aceea venim in intampinarea nevoilor educaţionale la timpul potrivit. Acolo unde familia se dovedeşte a fi deficitară în a oferi condiţii normale de formare a copilului, comunitatea este obligată să intervină prin pârghiile pe care le are pentru ameliorarea efectelor negative. Cea mai importantă pârghie pe care comunitatea o deţine este şcoala prin misiunea pe care o are: aceea de a forma tânăra generaţie conform cerinţelor societăţii.

Prin prezentul proiect dorim completarea formării şi educării  lor în cadrul PROGRAMULUI SCOALA DUPA SCOALA. În acest sens ne propunem să implicăm alături de noi: comunitatea locală reprezentată de primărie, parinti, profesori şi, bineînţeles  eIevii  care vor fi principalii beneficiari ai rezultatelor proiectului.

Asiguram copiilor dupa orele de curs/inaintea orelor de curs, un program placut educativ, cultural, recreativ,   incurajand comunicarea interpersonala, sprijin in efectuarea temelor, activitati de remediere scolara,aprofundare.

Toate acestea vor contribui la conturarea unui profil definit prin: deschidere spre comunicare, curiozitate, creativitate, spirit competitiv, incredere in sine, spirit de echipa, entuziasm, independenta, echilibru, toleranta.

SCOPUL:

Creştera gradului de motivare şcolară pentru elevii proveniţi din familii dezavantajate social, stimuland curiozitatea si atitudinea pozitiva PRIN formarea competentelor de a invata si a deprinderilor de a se adapta in colectivitate prin respectarea dreptului la afirmare si dezvoltare personala.

OBIECTIVE:

  • Dezvoltarea deprinderilor de studiu independent prin pregatirea temelor  si  lucrarilor.
  • Sprijin in activitatea remediala;
  • Stimularea comunicarii prin activitati culturale, educative;
  • Aprofundarea unei limbi straine prin joc didactic;
  • Incurajarea initiativei si liberei exprimari a opiniilor, prin activitati de socioanimatie didactica
  • Încurajarea comportamentului adecvat pentru munca in echipa;
  • Dezvoltarea aptitudinilor  si deprinderilor practice prin activitati recreative si de miscare.

Grup Tinta:

60 elevi constituiti in cinci grupe : gimnaziu /primar, constituiti  in 4 grupe invatamant primar si o grupa de gimnaziu clasa a Va

Beneficiari:

  • Direcți: elevii implicati direct in derularea proiectului
  • Indirecți: parintii, cadrele didactice și comunitatea locala

Perioada de desfasurare:

Proiectul se desfasoara in perioada: noiembrie 2019 – iunie 2020

Implementare: 4 noiembrie 2019 – 14 iunie 2020

 LOCUL DE DESFĂŞURARE:

-Scoala gimnaziala nr 1 Pantelimon/spatiul aferent/curtea/spatiile de joaca/sala de sport;
-mediu inconjurator;
-vizite/ ateliere de lucru muzee, teatre, institutii de cultura prin parteneriate incheiate.

Activitati propuse:

Programul ofera tipuri de activitati care vizeaza formarea si dezvoltarea competentelor, dezvoltarea personala si interpersonala, pregatirea pentru viata, dezvoltarea armonioasa a personalitatii elevului.

PROGRAM SCOALA DUPA SCOALA  „LUMEA COPIILOR”

Pachet educational de baza :

  • activitati educative:  limba engleza/franceza (initiere pentru gr. primar.)
  • “matematica distractiva”,”personaje din povesti”- lectura;
  • activitati socioanimatie didactica, vizionare filme didactice
  • ateliere de lucru: modelaj in lut, quilling, origami
  • activitati de sprijin in efectuarea temelor /sarcini de lucru
  • activitati de recuperare/ remediere pt. elevii cu dificultati cognitive, emotionale, tulburari de limbaj,remediere comportamentala si aptitudinala,
  • activitati de recreere-jocuri sportive, gimnastica.
  • activitati extrascolare: vizite la muzee, gradini publice – 1 data /luna/gr 

ACTIVITATI DESFASURATE:

Conform calendarului scolar
Se exclud vacantele scolare si sarbatorile legale.

Programul elevilor:

Conform orarului stabilit in functie de programul scolar.
3 grupe invatamant gimnazial dupa programul scolar orele 12.00-15.00
O grupa invatamant primar inainte de programul scolar orele 9.00-12.00
O grupa gimnaziu dupa programul scolar orele 13.00/14.00-16.00/17.00

METODE:

-activ-participative
-valorificarea teoriei inteligentelor multiple
-jocul
-socioanimatie didactica 

FORME DE ORGANIZARE:

-individuale, în perechi, pe grupuri mici sau mari , frontal.

REZULTATE ANTICIPATE:

– prevenirea abandonului şcolar;
– sustinerea elevilor cu posibilitati materiale precare;
– formarea unei imagini de sine pozitive
– cultivarea dorintei de a frecventa scoala din placere, nu obligatie.

SUSTENABILITATE DE DISEMINARE:

  • mass-media
  • popularizare/ schimb de bune practici pagina institutiei Scoala nr. 1 Pantelimon gazduita de portalul www.didactic.ro pagina institutiei  www.scoalapantelimon.ro , retele de socializare.
  • lectorate/ seminarii de informare a  parintilor, a celorlalte cadre didactice;
  • miniexpozitii cu materiale publicitare si rezultate ale activitatilor desfasurate;
  • dialoguri deschise, schimburi de idei;
  • posibilitati de multiplicare a proiectului la nivelul scolii