Titlul proiectului: ”Arta de a fi părinte” – Școala Părinților
Locul desfășurării proiectului: Centrul de resurse al Școlii Gimnaziale nr. 1 Pantelimon, jud Ilfov
Durată proiect: 8 luni
Responsabil proiect: Doinița Cîntă-Bine (Manager Proiect)
Reprezentant legal al instituției: Păun Corina (director unitate)
Coordonator activitati proiect: Daniela Marin
Parteneri: Primăria orașului Pantelimon
Scopul proiectului:
Îmbunatatirea comunicarii celor 10 parinti cu proprii copii prin sesiuni de consiliere cu impact asupra reducerii absenteismului si a insuccesului scolar prin stimularea motivatiei si a dorintei de participare a copiilor la scoala.
Obiectivele proiectului:
1-Informarea celor 10 de parinti si 10 elevi din grupul tinta in vederea responsabilizarii privind riscul de abandon scoalar;
2-Identificarea riscurilor care conduc la insucces scolar si ameliorarea acestora prin masuri corective;
3-Formarea unor comportamente alimentare sanatoase si constientizarea de catre parinti/elevi a rolului alimentatiei in dezvoltarea armonioasa a copilului;
4-Imbunatatirea comunicarii parinte copil in vederea imbunatatirii rezultatelor scolare in cele opt luni de derulare a proiectului.
Grup țintă:
Principal:
parinti cu elevi in risc de abandon;
parintii elevilor cu insucces scolar
Secundar: cadre didactice, reprezentanti ai autoritatilor locale
Context:
Proiectul “Arta de a fi parinte” vine ca sustenabilitate a proiectului “Parteneriat pentru copilul meu – program educativ de sprijin pentru elevi cu risc de părăsire timpurie a şcolii şi părinţii acestora”, beneficiar Fundatia Academica Alumni,ID 91/2.2/s/62183.Propunem sa dezbatem problematica actuala a parintilor, aceea de a cu dificultate cu propriul copil”
Conflictul dintre generatii a existat dintotdeauna insa in ultima perioada efectele acestei sintagme se simt din ce in ce mai profund. Parintii la sedintele organizate la clasa sau la consultatii recunosc uneori ca sunt depasiti, iar comunicarea parinte-elev de multe ori este defectuoasa aproape de neanteles.Copiii au temeri, au frustrari sau complexe de aceea refuleaza unde simt punctele vulnerabile uneori acasa, alteori la scoala. Copiii recurg la subterfugii si ajung sa nu mai frecventeze scoala, in alte situatii aleg anturajele periculoase care pot avea urmari ireversibile asupra personalitatii lor .
Propunem prin acest proiect sa dezbatem problemele legate de varsta adolescentilor, de situatiile problema, cum trebuie inteles un adolescent, ce alimentatie trebuie sa aiba, cum alegem produsele din rafturile magazinelor, cum trebuie sa pastram o relatie calda cu proprii copii.
Parintii din grupul tinta se vor intalni saptamanal cu trainerii/formatorii nostrii si vor dezbate problemele pe care acestia le propun. La sfarsitul fiecarei luni calendaristice, parintii vor primi un pachet cu alimente de baza.
Activitatile proiectului în ordinea desfășurării: (corelate cu obiectivele)
Diagrama Gantt
Resurse:
Umane: parinti, cadre didactice, reprezentanti ai comuitatii locale
Materiale : spatii de lucru, materiale consumabile, echipamente IT
Echipa de proiect
Coordonator proiect: Doinita Cinta-Bine
Coordonator activitati Proiect: Daniela Marin
Traineri/ formatori
Rezultate anticipate:
Reducerea absenteismului si imbunatatirea rezultatelor scolare
Lucrari ale parintilor, desene, fotografii, postere filme .
Imbunatatirea comunicarii parinte – elev
Studii de caz
Informarea celor 10 de parinti asupra problematicii specifice varstei adolescentilor